وکیل حقوقی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
وکیل حقوقی
نوشته شده در یک شنبه 31 ارديبهشت 1396
بازدید : 26
نویسنده : وکیل پایه یک

وکیل حقوقی کسی است که به جای موکل (کسی که وکیل حقوقی را انتخاب می کند و به او وکالت می دهد) کارهایی را که خود موکل اهلیت انجام آنها را دارد را بر عهده می گیرد. اگر وکالت با سند عادی (غیررسمی) و یا سند رسمی (تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی) داده شود، برای انجام امور اداری یا انجام معاملات قابل استفاده است. اما با وکالت تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی نمی توان از جانب شخص حقیقی یا حقوقی به طور مستقیم به دادسراها و دادگاه ها مراجعه و موضوع وکالت را انجام داد. اما می توان در وکالت رسمی حق انتخاب وکیل دادگستری را هم گنجاند.

انتخاب وکیل دادگستری آزادانه از سوی هر شهروند یا اشخص حقوقی از میان وکلای دادگستری انجام می شود و رابطه میان وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه ( به صورت فرم قرارداد چاپی که کانون وکلا در اختیار وکلا قرار می دهد) و تعیین حق الزحمه وکیل آغاز می شود. وکلای دادگستری ایران به موجب قوانین همتراز با قضات دادگستری و هم شان آن ها در انجام وظیفه هستند. بنابراین نباید به آن ها توهین یا بی احترامی شود. وکیل دادگستری نمی تواند همزمان، وکالت شخصی را که طرف دعوی موکل اوست به عهده بگیرد و باید صلاح و غبطه موکل را رعایت کند.

در صورت برکناری وکیل حقوقی، باید تمام حق الوکاله به وی پرداخت شود مگر طرفین توافق دیگری در این باره داشته باشند. وکیل و دفتر وکالت ما در عرصه حقوقی میتواند: چک و سفته، مطالبات مالی و موارد دیگر حقوقی را انجام دهد.

وکیل حقوقی




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: وکیل حقوقی حرفه ای , وکیل حقوقی مجرب , وکیل مرد , وکیل تهران , دعاوی حقوقی , دعوای حقوقی , وکیل زن , وکیل مجرب زن , وکیل کیفری , وکیل خانوادگی , وکیل ملکی , وکیل حرفه ای , وکیل کیست , وکیل چیست , درس وکالت , درس حقوق , رشته حقوق , دانشگاه حقوق , دانشکده حقوق , وکیل حقوقی مرد , وکیل حقوقی زن , وکیل میخوام , وکیل خوب کیست , وکیل خوب سراغ دارید ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: